Toggle Nav

Palautuskäytännöt ja -ohjeet

Posti

Käytämme tilausten toimittamiseen Postia. Pyrimme käsittelemään tilaukset mahdollisimman nopeasti, eli yleensä samana arkipäivänä kun tilaus on saapunut.

Sopivimman toimitusvaihtoehdon voit valita nettikaupan kassalla maksamisen yhteydessä. Vaihtoehtoina ovat pakettisi koosta toki riippuen kirjepaketti, postipaketti tai nouto pakettiautomaatista.

Kirjeen mitat: 250 mm x 353 mm x 30 mm. Mittojen ylittyessä valitse paketti.

Lähetyksen pikaista onnistumista varten tarvitsemme virallisen ja vakituisen osoitteesi tilaustietoihisi. Mikäli haluat lähetyksen jonnekin muualle kuin vakituiseen osoitteeseesi, tilausosoitteeksi pitää lisätä c/o-merkintä. Muuten paketti saattaa viivästyä.


Toimitusaika

Tilaukset pyritään toimittamaan ensisijaisesti Tampereen varastosta heti tilauspäivänä tai viimeistään kahden arkipäivän kuluessa. Viivästyksiä toimituksiin voi tulla siinä tapauksessa, jos Tampereen varastossa ei ole tuotetta. Tällöin teemme tilauksen toissijaisesta lähetyspaikastamme Turun liikkeestä.

Jos tilaamasi tuote tulee lahjaksi tai tapahtumaan ja nopealla aikataululla, niin olethan meihin ensin yhteydessä (mieluiten puhelimitse - Aurinko Tampere +358 45 871 8487) ja varmistat, että tuotetta on saatavilla. Paketin normaali toimitusaika on 2 arkipäivää. Kirjelähetysten toimitusaika on pidempi, jopa 7 arkipäivää. Toimitusajat voit tarkistaa Tampereelta omalle paikkakunnallesi Postin internetsivuilta. https://www.posti.fi/fi

Tilaukset pyritään toimittamaan täydellisinä yhdessä erässä. Jos tuotetta ei löydy Tampereen varastosta, etsimme sitä muista kaupoistamme, jolloin tilauksen toimitusaika joissain tapauksissa valitettavasti saattaa pidentyä. Jos siitäkin huolimatta jokin tilaamasi tuote olisi kokonaan lopussa, ilmoitamme siitä ensisijaisesti sähköpostitse ja mahdollisesti myös soittamalla sopiaksemme vaihtoehtoisesta tilaustuotteesta.


Tilausvahvistus

Kun tilaus on maksettu ja postissa matkalla luoksesi, saat sähköpostiisi checkout maksuvahvistuksen maksusta Ramram Lahjatavarat Oy verkkokaupassa ja tilausvahvistuksen sekä tilausnumeron Aurinkoa Verkkokauppa -kaupasta. Voit tarkistaa tilauksesi kirjautumalla tilillesi.

Tarkasta myös sähköpostisi roskapostilaatikko, joskus postit saattavat ohjautua sinne! Asiakaspalvelumme auttaa kaikissa tilanteissa (pääsääntöisesti liikkeiden aukioloaikana) asiakaspalvelu@aurinkoa.fi


Palautusoikeus

Tuotteitamme koskee kuluttajasuojalain mukainen 14 vuorokauden peruutusoikeus (vaihto- ja palautusoikeus), jos et ole niihin tyytyväinen. 14 päivän aika lasketaan tilatun tavaran vastaanottamisesta.

Asiakkaalla on oikeus tutkia vastaanotettua tuotetta ja tutustua siihen siten, että asiakas ei menetä peruutusoikeutta. Palautettavan tuotteen tulee olla muuttumattomana ja vähentymättömänä uudenveroinen ja alkuperäispakkauksessaan. Tuotteen käyttöönotto ja käyttäminen tarkoittaa peruutusoikeuden menettämistä. Vaihto- ja palautusoikeus ei koske käytettyjä tuotteita!

Kauppias ei korvaa palautuksesta aiheutuneita kuluja, ellei palautuksesta ole ensin sovittu kauppiaan kanssa. Jokainen palautus -ja vaihto käsitellään tapauskohtaisesti ja vaihto saatetaan myös evätä, mikäli sen perusteet ovat riittämättömät.

Palautus on asiakkaalle ilmaista. Se tarkoittaa koko toimituksen palauttamista käyttämättömänä yhdellä lähetyksellä.


HUOM!

-Mikäli palautat tilauksesi, saat vain tuotehintoja koskevan summan rahapalautuksena. Paketin lähettämisen postitus- ja toimituskuluja ei makseta takaisin.

- Myös noutamatonta tilausta koskee sama sääntö.

- Maksamme vaihdossa uudet toimituskulut vain, jos vaihdat saman tuotteen eri väriin tai kokoon tai jos tuote on ollut silminnähden viallinen.

- Mikäli haluat vaihtaa tuotteita kokonaan uusiin tuotteisiin, perimme tuotteiden hintaeron ja siihen liittyvät, uudet toimituskulut.

- Jos samalla asiakastiedolla tilataan toistuvasti tuotteita ja jätetään aina noutamatta ne postista, pidätämme oikeuden olla vastaanottamatta uusia tilauksia ja toimittamatta kyseiselle asiakkaalle hänen tilaamiaan tuotteita.

- Myös alehintaisten tuotteiden tilaamisessa on peruutusoikeus, kun ostat verkosta

- Jos palautat tuotteen, jolla ei ole palautusoikeutta, emme palauta sen ostohintaa eikä sen postituskuluja. Katso seuraava lista näistä tuotteista.


Tuotteet, joilla ei ole palautusoikeutta

(Kuluttajasuojalaki 6:16 art. 3 ja 4). Hygieniasyistä lävistyskorut, korvakorut, puukorvakorut ja hennatuotteet eivät kuulu peruutusoikeuden piiriin. Asiakaspalvelumme auttaa mielellään sinua lävistyskorun valinnassa. Mikäli et ole varma, mikä lävistyskorun koko on sopivin, voit ottaa yhteyttä ennen kuin tilaat asiakaspalvelu@aurinkoa.fi. Voit pyytää, että laitamme tuotteet sinettipussiin. Avaamattomalla sinettipussilla on normaali vaihto- ja palautusoikeus.

Mikäli tuote on toimitettu sinetöidyssä pussissa ja pussia ei ole avattu, tuotteen voi vielä vaihtaa tai palauttaa. Jos toimitettu kyseinen tuote on pussin sisällä rikki, väärä tai muuten vahingoittunut, ota heti yhteyttä joko sähköpostitse asiakaspalvelu(at)aurinkoa.fi tai puhelimitse (Aurinko Tampere +358 45 871 8487), jotta voimme sopia asian tapauskohtaisesti.


Force Majeure

Ramram Lahjatavarat Oy ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä eikä tuotteiden virheellisen kunnon tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista, välillisistä haitoista. Samoin on myös, mikäli tuotteeseen aiheutuu vaurioita Postin käsittelyssä tai kuljetuksessa.

Emme vastaa sellaisista vahingoista, jotka aiheutuvat, jos tuote rikkoutuu tai häviää kuljetuksen aikana. Jos paketti on vahingoittunut Postin kuljetuksessa, ostajan tulee heti tehdä vahinkoilmoitus Postille.


Käsintehdyt tuotteet

Asiakkaita pyydetään tuotteita ostaessa ottamaan huomioon, että suurin osa tuotteistamme on tehty käsin, ne ovat uniikkeja yksittäiskappaleita, joten tilattu tuote ei välttämättä vastaa aivan täysin nettisivuilla olevan esimerkkikuvan tuotetta. Pyrimme aina lähettämään mahdollisimman samankaltaisen tuotteen, mutta pienet poikkeamat tuotteissa ovat mahdollisia.


Palautuksen toimintaohjeet

Kun haluat palauttaa tai vaihtaa postipakettina saadun tuotteen / tuotteita, toimi näin:

  • Täytä tuotteiden mukana tullut palautuskuitti.
  • Paketoi hyvin tuotteet, jotka haluat palauttaa, ja laita mukaan palautuskuitti.
  • Sulje paketti huolellisesti, ja kirjoita sen päälle:
  • 630284

    Ramram Lahjatavarat Oy (2058039-9)

    ASIAKASPALAUTUS

    Keskustori 1

    33100 Tampere

  • Vie paketti postiin tai SmartPost-pisteeseen.
  • Kun palautuksesi on saapunut meille ja on käsittelyssämme, saat meiltä ilmoituksen. Pyrimme käsittelemään palautukset niin pian kuin mahdollista, mielellään heti samana päivänä niiden saapuessa ja kaupan purkautuessa palauttamaan myös rahat heti.

Kun haluat palauttaa vai vaihtaa kirjeenä saapuneen tuotteesi, toimi näin:

  • Täytä tuotteiden mukana tullut palautuskuitti.
  • Paketoi hyvin tuote/tuotteet, jotka haluat palauttaa, ja laita palautuskuitti mukaan.
  • Sulje kirje huolellisesti, ja kirjoita sen päälle:
  • 630284

    Ramram Lahjatavarat Oy (2058039-9)

    ASIAKASPALAUTUS

    Keskustori 1

    33100 Tampere

  • Vie kirje Postiin.
  • Kun palautuksesi on saapunut meille ja on käsittelyssämme, saat meiltä ilmoituksen. Pyrimme käsittelemään palautukset niin pian kuin mahdollista, mielellään heti samana päivänä niiden saapuessa ja kaupan purkautuessa palauttamaan myös rahat heti.

Poikkeavat tapaukset:

Jos olet valinnut maksutavaksesi laskulla maksamisen, älä maksa laskua ennen kuin olet saanut uuden hyvityslaskun sähköpostiisi. Kun vaihdat tuotteita, uusi lasku saapuu niiden mukana.

WA button WA button